tullumbaze

Alla inlägg under juli 2010

Av Cicci stavem & Sofie gilander - 31 juli 2010 12:02

hehe , visste inte vad jag skulle skriva som rubrik så det fick bli gråter efter att jag och cicci kollade på flicka 2 igår :')

riktigt härlig film som kom ut i april det här året tror jag :P

men jag kunde inte hålla tårarna innen , så jag satt i soffan och typ grät , kände hur min läpp började darra , usch!! men ååh det fanns ju inte svensk text men man fattade endå det mästa dem sa xd

Ehmm, aa nu på morgonen vaknade vi nyss för 12 min sen , så startade vi datan och skulle äta frukoooooost ! hehe vi åt en halv tårta ! usch usch usch , känns som om man ska spy vilken sekund som hällst! ;ss

justee inatt så kunde jag inte somma för att jag hörde massa steg utanför dörren...... flemtningar osv så jag gick upp as jädd och kollade ut , då såg jag stackars lilla Akelah som gick och flämtade efter som kommer kanske få valpar  i natt  :'))

det är riktigt nära nu , tämpen har gått ner och hon har värkar , så då tkr hon om om man masserar henne lite längre ner på magen och ryggen , såå sööt liten stackare  :'))


men nu ska vi fixa andra saker  :D

en bild på Akelah<3333333

  

Av Cicci stavem & Sofie gilander - 29 juli 2010 17:46

Nyss kommit hem från stallet<3


När jag kom dit så värkte dom nativas fötter så dom e fiina nu :)<3

Sen så tog jag repgrimman och gick ut till ridhuset.

Tränade lite från backen och sen tänkte jag rida men det blev inte så för att hon va helt stissig så jag fick ingen kontroll alls.

sen som kom det flera in i ridhuset och då vart hon värre.

så jag gick där ifrån. för jag klarade inte av henne.

Sen så gick vi till sommarhagen med henne och 3 till hästar :))

Och när man kommer tillbacka till stallet så e man dyngsur -.-

hatar värkligen regn ;s

Hoppas det går bättre på söndag när jag ska rida henne.




fast jag ska ju träna agility i helgen :))

för ska va med på agility tävling med trazzel på tisdag :D<3

Hehe har inte tränat henne på typ hundra år ;s

Men men hoppas på att det går bra :))<3



Sen så fyller ju brorsan 26år imorgon :) <3

Grattis!! :))<3


/ Cicci

Av Cicci stavem & Sofie gilander - 28 juli 2010 10:44

Idag händer väl inte så mycket..

Ska väl försöka mig på att fotografera kattungarna

och det är ju hopplöst. för dom ska alltid gömma huvudet

på nått sätt.. ville ha ett kort när alla kollar in i kamran. men då kollar

alla bort.

och äntligen får jag en bra bild. sen ser jag på kamran att deras

mamma står iför bilden.. -.- jobbigt..

Menmen har ju hela dan på mig att försöka ;)) <3


Blev inte så att jag åkte till hästen igår, någon

annan skulle rida henne.

Men imorgon ska jag dit va jag vet nu<3


Valparna väntar vi fortfarande på <3


/Cicci

Av Cicci stavem & Sofie gilander - 27 juli 2010 22:30

hej hej :)

nu har jag inte lagt ut någet på länge.... ;(

men gråt inte , det är ingen fara

hehe , kom på en sak med kattungarna men inget jag behöver ta här tog det med

cicci angående namnen...

men men , idag har jag varit och ridit en liten ponny som jag snart kmr ta hand om sj :))

första gången va igår jag red han :PP

men imotgon blir det sadel och träns , idag och igår var det barbacka och grimma xd hehehehe xd skiit samma , kan ju inte galopera med han ;(( olika saker men jag lägger ut lite mer om han imotgon :DD bilder osv. kanske en liten film ;))

imorgon blire bomar eller longera för att kolla han i galopen ;)

han stegrar och bockar , sparkar backut och så.... han blir helt hingstig då :((

men aja får lära han , mejlade ett par tränare ( kända ryttare ) och frågade vad man kan göra och vad dem hade gjort eftersom han redan är 15 år :P

men skiit samma :)) han är liten ponniiiii så bli inte för förvånade om ni ser bilder ;))

har ingen bild nu eftersom jag är inte är på min data , är med en kompiiiisss! :DDD

Amanda - bääste väääänn'''' <333333333333333

tagga te imorgor igen :DD

bilder på han finns att se på

www.bilddagboken.se

@sofiegilander

kolllaaaaaakolllaaaakolllaaa!!! :DDDDD

släng in en komentar ;DD <333

kram Sofieeeee den mäst bästaste underbara ängeln (aaaaaaaaa''''''

Av Cicci stavem & Sofie gilander - 26 juli 2010 17:11

Idag har jag för en gångs skull inte gått upp efter kl 1 på dagen xd hahha

Gick väl till sofiie vid 11 tiden..

sen gick vi hit igen och sen hände väl inte så mycket.


haha kattungarna är allt föör sööta nu..

Dom har börjat blivit busiga och dom fräser som bara den xd hehe :pp<3


Hundvalparna väntar vi fortfarande på.

Borde väl komma den här veckan elr nästa :))

Läääängtar <3


Hästen går det ju också bra med, ska dit imorgon igen <3

Tror det blir hoppning elr lite markarbete :pp<3


Aja kommer fler bilder på kattungarna senare nån gång<3

Och bilder på hästen kmr nog imorgon hoppas jag.. får se hur det blir.. <3


Pööözz <3

/cicci

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards